اگه دوست دارید خواب‌های شب رو با دقت یادتون بیاد ویتامین B6 مصرف کنید.

خواب‌ها گاهی راهگشا هستن؛ میتونن پاسخ سوالی در زندگیمون باشن یا اطلاعات خاصی به ما بدن. اما معمولا حافظه ما اجازه یادآوریشونو با جزئیات نمیده. طی یک تحقیق روی دانشجوها در سال 2002 مشخص شده که استفاده از مقداری ویتامین B6 قبل از خواب باعث میشه خواب شب قبل رو بهتر و با جزئیات بیشتری بیاد بیاریم. این افراد بعد از مصرف ویتامین B6 خواب‌هاشونو با اطلاعات دقیق‌تری تعریف میکردن و همینطور خواب‌های رنگارنگ‌تر و واضح‌تر بیشتری رو میدیدن. سبزیجات، موز و گوشت قرمز از منابع سرشار از ویتامین B6 هستن.

البته توجه داشته باشید مصرف زیاد این ویتامین (مخصوصا نزدیک خوابیدن) باعث اختلال در خواب میشه.