راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت نمایم :: الیور

الیور

الیوردر خدمت شماست

الیوردر خدمت شماست

کلمات کلیدی

اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

دانلود ترجمه مقاله 2017 الزویر

دانلود پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف 84 سوالی فرم بلند

شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

دانلود دسته بندی مقالات و پایان نامه های در زمینه کلاسترینگ

تحقیق کامل رابطه تعهد سازمانی پرستاران و کیفیت خدمات بستری

دانلود ترجمه مقاله 2014 الزویر

اصلاح عوامل خطرساز بیماریهای قلبی عروقی کرونر و استروک و بهبود آگاهی

دانلود تحقیق در مورد ورزش کشتی

پاورپوینت فرآیند درمان در زوج درمانی بوئن

بررسی و تحلیل کلیسای جامع فلورانس (سانتاماریا دل فیوره)

فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی محصول زعفران

دانلود پاورپوینت کارگاهی آموزش روش های تدریس

اجاره ‌نامه A3 مطابق با استاندارد سازمان ثبت اسناد و املاک

دانلود پرسشنامه 43 سوالی هوش هیجانی بار- آن (EQ-i)

دانلود پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - ماشین آسفالت تراش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق دلبستگی .

پرسشنامه خودپنداره ریاضی (صالح صدق پور و همکاران

1396)

پاورپوینت ماشین آلات راهسازی و ساختمانی - دامپر.

پاورپوینت نظریه X و Y داگلاس مک گریگور

پاورپوینت اصول

مبانی و کلیات حقوق اداری .

سکه رایگان و بینهایت برای بازی کوییز آف کینگز Quiz Of Kings

دانلود تست هوش وکسلر بزرگسالان (WAIS-R) دکتر براهنی و همکاران

تحقیق با موضوع زمینه های ظهور هوش مصنوعی و سیستمهای خبره .

پاورپوینت آنچه مردان باید در مورد خود و همسرانشان بدانند.

دانلود تحقیق هوش هیجانی و زندگی زناشویی با فرمت ورد

مبانی نظری پژوهش استعداد خستگی شغلی .

مبانی نظری پژوهش استراتژی رقابتی

دانلود چگونه با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت نمایم

چگونه توانستم با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت نمایم

دانلود دانلود چگونه با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت نمایم

چگونه توانستم با 
ارائه راهکار های جذب توجه و
 تمرکز دانش آموزان را در
 ساعت ریاضی تقویت نمایم
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 196 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

چکیده

 

در جامعه امروزی به هر شاخه‌ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم ابتدایی و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم  چه از لحاظ  اقتصادی و اخلاقی حق علوم  فراگیران می باشد  پس به  نظرمی رسد با بهره‌مندی از امکانات و به کار بستن شیوه‌های مناسب آموزش توسط آموزگاران و با روش‌های متنوع و جذاب کودکان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود

 

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی که مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می شود. سابقه آموزش ریاضی بعنوان یک رشته دانشگاهی به کمتر از یک قرن می رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود که آموزش معلمان به دانشگاهها برده شد . ریاضیات پیش آهنگ دانش هاست هر کس که می خواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود. علمای ریاضی و دانشمندان در رشته های مختلف بر این باورند که هر علمی که زیر بنای دانش ریاضی نباشد علم نیست . بر اساس این اندیشه بزرگ باور فرهنگی مربیان ما در این راستا حائز اهمیت بسیار خواهد بودتا بتوانند بستر لازم را برای تعمیق این مؤلفه فراهم نمایند.در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی بعنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه های تحصیلی باشد.

 

اینجانب … در اقدام پژوهی فوق تصمیم دارم با ارائه راهکار های دانش آموز محور توجه و تمرکز دانش آموزانم را به درس و مدرسه و بخصوص درس ریاضی بیشتر نمایم.

مقدمه

 

. در دنیای امروز علم ریاضی به منزله خون در پیکره عظیم سایر علوم می باشد.آموزش ریاضیات نه تنها یک علم است بلکه الگویی است برای آموزش صحیح سایر علوم .ذهن های خلاق ، مبتکر ،جسور به منظور پاسخگویی به سؤالات پیرامون خود بی شک منتج از یک نظام یافتگی است که ماهیت دانش ریاضی این توانایی را خواهد داشت تا آن را احیا کند.فتح کرات آسمانی ، پرتاب سفینه ها ، ساخت زیر دریایی های هسته ای و ورود به دنیای فرا پیچیده با برخورداری از دهها ، صدها و هزارها تکنولوژی مدرن که هر کدام پاسخگوی بخشی از معضلات جامعه بشری در این هزاره شگرف می باشد.از این رو می توان گفت آموزش صحیح ریاضی یعنی آموزش صحیح همه علوم. بنابرین آموزش ریاضیات از اهمیت زیادی برخوردار است. ولی متاسفانه اکثر دانش آموزان در این درس دقت نظر ندارند و توجه خود را به روی مباحث ریاضی متمرکز نمی کنند.

 

تمرکز در لغت یعنی تراکم ، فشردگی مجموعه، چکیده، تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس، روی موضوعی معین، بدون تمرکز حواس، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود. بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکرو تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارند، بسیار آسان است.

 

یعنی عوامل حواس پرتی را به حد اقل رساندن… تمرکز هر شخص به نسبت کاهش عوامل حواس پرتی او افزایش می یابد و بنا به تغییرات موقعیت ذهنی و محیطی او تغییر می کند. بیشتر افراد گمان می کنند که تمرکز یک امر ذاتی و تغییر آن ناممکن است، در حالی که تمرکز یک امر اکتسابی است و باید هر روز پرورش و جهت داده شود و هر کس با هوش عادی خود می تواند به آن دست یابد. پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و بر عکس. لذا حواس پرتی؛ یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرو رفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.

دانلود دانلود چگونه با ارائه راهکار های جذب توجه و تمرکز دانش آموزان را در ساعت ریاضی تقویت نمایم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی